Firma Dove startuje ze społeczną kampanią Jesteśmy piękne. Pierwsza część kampanii ma na celu wskazanie podobieństwa w postrzeganiu siebie przez bliskie osoby, czyli zwrócenie uwagi m.in. na to, że sposób postrzegania własnej urody przez mamę, przekłada się na córkę. Jeśli matka nie może zaakceptować swojego wyglądu, córka te może mieć z tym problem. Z raportu Dove, w którym zamieszczone są wyniki przeprowadzonych badań, wybrałam dla Ciebie informacje, które najbardziej mnie zainteresowały.
Dove przeprowadziło badania, z których wynika, że tylko 2 na 10 polek czują się pięknie! Aż 62% czuje presję wywołaną przez społeczeństwo, związaną z dążeniem do bycia piękną. 80% kobiet twierdzi, że czują się mniej atrakcyjne, niż ocenia je otoczenie. 51% kobiet uważa, że kiedy matka nie czuje się piękną, córka też nie będzie się taką czuła.
Powyżej przedstawione są statystyki, według których dwoma najważniejszymi czynnikami, dzięki którym oceniamy kobiety jako piękne są uroda (73% badanych) i dbanie o siebie (67% badanych). Niewiele mniej ważna jest zgrabna sylwetka, sposób bycia i osobowość, najmniej (55%badanych) odpowiedziało, że piękną czyni nas pewność siebie.
A co robią polki, żeby pięknie wyglądać? Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 86% badanych pielęgnuje ciało i włosy w domu, 54% dba o zdrowy styl życia a tylko 21% badanych, korzysta z pomocy kosmetyczki. Można stwierdzić, że zdecydowana większość kobiet stawia nacisk na pielęgnację w domowym zaciszu.
Uważam, że warto promować takie akcje, dzięki nim polki stają się bardziej świadome siebie i swojego piękna. Skupiają się na pozytywnych aspektach swojego wyglądu, dowiadują się w jaki sposób można o siebie dbać i co robić, żeby swoje atuty podkreślić.