Zobowiązanie Dove na rok 2025? Zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych, poprzez zmniejszenie produkcji tzn. plastiku dziewiczego o ponad 20 500 ton rocznie!
21 października 2019 r. – to właśnie tego dnia Dove, jedna z największych marek kosmetycznych na świecie, przedstawiła nowe inicjatywy, w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Strategia ta, pozwoli ograniczyć wykorzystania dziewiczego plastiku przez Dove o ponad 20 500 ton rocznie – to ilość wystarczająca aby okrążyć nią Ziemię 2,7 razy*. Plan będzie realizowany poprzez:
- wprowadzenie na rynek nowych plastikowych butelek pochodzących do 100% z recyklingu
- wyeliminowanie plastiku z pojedynczych opakowań swojej kultowej kostki myjącej na całym świecie
- pracę nad opakowaniem dezodorantu, które będzie można uzupełniać, co radykalnie zmniejszy użycie plastiku w opakowaniach.
Odpady z tworzyw sztucznych to jedne z największych, globalnych problemów, które dotyczą środowiska oraz naszego zdrowia. Skala tego zjawiska wynika z liniowego modelu konsumpcji jednorazowego użytku. W jaki sposób można więc uczestniczyć w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie tworzywa sztuczne są ponownie wykorzystywane? Dove rozszerza swoje działania, kontynuując zobowiązanie „NO I BETTER I LESS PLASTIC”.
NO PLASTIC / ZERO PLASTIKU: Torujemy drogę dla reszty sektora kosmetycznego, dzięki wiodącym w branży innowacjom, aby w miarę możliwości wyeliminować stosowanie plastiku poprzez używanie alternatywnych materiałów i nowych formatów opakowań. W przyszłym roku opakowania kultowej kostki myjącej Dove na całym świecie** będą wolne od plastiku; trwają też prace nad zastąpieniem zewnętrznego, plastikowego opakowania zbiorczego kostek myjących Dove materiałem niezawierającym plastiku.
BETTER PLASTIC / LEPSZY PLASTIK: Dove inwestuje w bardziej zrównoważone opakowania pozyskiwane z plastiku z recyklingu, aby zmniejszyć zużycie dziewiczego plastiku.
Nowe butelki, wykonane w 100% z plastiku z recyklingu
Dove zobowiązuje się do wprowadzenia nowych butelek, które są w 100% wykonane z plastiku z recyklingu. Obietnica dotyczy całego asortymentu: Dove, Dove Men+Care i Baby Dove.
*** na rynkach na których jest to technicznie wykonalne, m.in. w Ameryce Północnej i Europie do końca 2019 r. Jednocześnie Dove kontynuuje poszukiwanie rozwiązań dla problemów dotyczących m.in. pompek i nakrętek, w których obecnie, z przyczyn technicznych nie jest możliwe użycie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
LESS PLASTIC / MNIEJ PLASTIKU: W dezodorantach w sztyfcie Dove wykorzysta technologię kryjącą się za nowymi opakowaniami ze stali nierdzewnej, wielokrotnego użytku oraz wielokrotnego napełniania: minim™. Technologia ta minimalizuje liczbę odpadów poprzez radykalne zmniejszenie ilości potrzebnego plastiku. Rozwiązanie to zostanie przetestowane w ramach platformy LOOP™: pierwszego w swoim rodzaju bezpośredniego systemu zakupów z minimalnym poziomem odpadów. Data testu nie została jeszcze potwierdzona, ale prace są w toku.
* Wartość równoważności liczby dziewiczych plastikowych butelek, które zaoszczędzi Dove, oblicza się na podstawie ustawienia butelek Dove o pojemności 473 ml ** Czas produkcji w oczekiwaniu na wyniki testów
*** Istnieje tylko kilka wyjątków butelek w całym portfolio, które nie powstały w 100% z recyklingu, ale nadal stanowią bardzo wysoki odsetek na niektórych określonych rynkach, natomiast plan ma zostać osiągnięty w 100% już wkrótce.
„Misją Dove od zawsze jest, żeby dostarczać najlepszą pielęgnację, poprzez wysokiej jakości produkty. Jednak pielęgnacja to dla nas znacznie więcej. Zobowiązanie NO/BETTER/LESS PLASTIC to kolejny przełomowy moment w historii marki, a nowe rozwiązania pokazują, że nie jest to wyłącznie obietnica, ale marka Dove konsekwentnie ją realizuje.” – Powiedział Maciej Seliński, Head of Beauty and Personal Care Polska Unilever.
Unilever niedawno ogłosił nowe zobowiązania, które dotyczą tworzyw sztucznych. Koncern oświadczył, że do 2025 roku:
- zmniejszy o 50% ilość używanego nowego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
- pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje
Dove już niejednokrotnie pozytywnie zaskoczyło mnie swoimi akcjami, takimi jak: To Ty definiujesz piękno! #DoveMojePięknoMojaHistoria lub Jesteśmy piękne! Kampania Dove.
Przyszła pora na walkę z odpadami z tworzyw sztucznych i wywoływanie oraz przyśpieszanie zmian, nie tylko w branży kosmetycznej. Dzięki takim inicjatywom Dove wzywa do szybszej współpracy w celu rozwiązania światowego problemu tworzyw sztucznych, zmieniając zarówno zachowania handlowe, jak i konsumenckie, chcąc odwrócić los jednorazowych odpadów z tworzyw sztucznych. Dove daje nam dobry przykład! Teraz nasza kolej, dbajmy o środowisko!